Мониторингтік топқа бару
Шығыс Қазақстан облысының білім беру ұйымдарында мүмкіндігі шектеулі балалардың медициналық, оңалту, әлеуметтік көмек және білім беру қызметтерін алу құқықтарының сақталуы бойынша ведомствоаралық жұмыс тобының мониторингі шеңберінде 2022 жылғы 25 қарашада Ерекше білім беруді қажет ететін мүмкіндігі шектеулі балаларға арналған облыстық «Ақ ниет» мектеп-интернатында өтті. Мекеме аймақ басшысы Д.Ахметовтың бастамасымен 2016 жылдың желтоқсан айында ашылған болатын.
Арнайы ұйым бола отырып, мектеп-интернат сонымен бірге мүмкіндігі шектеулі балалардың жалпы білім беруге, оның ішінде Өскемен қаласындағы колледждерде кәсіптік білім алуына жағдай жасайды. Мектеп-интернат базасында 0,1-4 сыныптарда бастауыш білім беру ұйымдастырылып, 5-сыныптан бастап «Ақ Ниетте» тұратын оқушылар №15,19,37 орта мектептерде негізгі және орта білім алады. Мектеп-интернатта тұруға қалған 9-сыныпты бітірген оқушылар Өскемен қаласындағы колледждер базасында техникалық және кәсіптік білім алады. 2022-2023 оқу жылында Өскемен қаласындағы 7 колледждің қонақ үй ісі, фельдшер, компьютерлік технология, бастауыш сынып мұғалімі, тігін өндірісі және киім үлгілеуі, тіс дәрігері-стоматологы, аппликация әзірлеуші және т.б. мамандықтары бойынша 13 оқушы білім алуда.
Сапалы білімге толық қол жеткізу үшін Ақ ниетте ерекше жағдайлар жасалған: кедергісіз физикалық орта (пандустар, лифт, тұтқалар, қызметкерлерді шақыру түймелері; балаларды арнайы жабдықталған көліктерде тасымалдау), жайлы және қауіпсіз өмір сүру жағдайлары. Оқу кабинеттері арнайы оқу және медициналық құрал-жабдықтармен, оқу-әдістемелік әдебиеттермен – 100% жабдықталған. «Арнайы педагогика» бағыты бойынша біліктілікті арттыру және қайта даярлау курстарынан 100 пайыз өткен білікті ұстаздар балалармен жұмыс жасайды. 5-сыныптан бастап балалардың жалпы білім беруге көшетінін ескере отырып, мұғалімдер білім беру бағдарламаларын және психологиялық-педагогикалық қолдауды бейімдейді, бұл оқу процесін дараландыруға мүмкіндік береді. Балалар білім алатын бүкіл кезең ішінде оларға арнайы педагогтар (логопед, психолог, сурдо-тифлопедагог), бейімдеу және емдік дене шынықтыру нұсқаушысы және медицина қызметкерлері (массаж, физиотерапия, штаттағы дәрігер) невропатолог, офтальмолог) жұмыс жасайды.
Қосымша білім беру – оқушылардың табысқа жетуінің, тұлғалық өсуінің және әлеуметтенуінің шарттарының бірі. «Цифрлық Қазақстан» бағдарламасы аясында инженерлік, конструктивті ойлауды, ІТ-технологияларды дамытуға басымдық берілді, робототехника сыныбы жұмыс істейді, AKNIET-Abillimpics құзыреттілік орталығы ашылды, онда тәрбиеленушілер бірнеше бағытта (инженерлік) кәсіби құзыреттіліктерді, дизайн, сәндік-қолданбалы өнер, бисер тігу, шегелерге қызмет көрсету, кәдесый өндірісі, веб-дизайн және т.б.) игереді.
Жұмысқа колледждер мен жоғары оқу орындарының оқытушылары мен студенттері жұмылдырылған. Жалпы, балалардың 90%-дан астамы үйірмелермен қамтылған, оқушылардың республикалық және халықаралық деңгейдегі жетістіктері бар. Мектеп-интернат базасында ерте кәсіптік бағдар беру үшін колледждермен келісім бойынша 9-10 сынып оқушылары үшін «Құжаттану және мұрағат ісі», «Аударма ісі», «Бухгалтерлік есеп және аудит», «Есептеу техникасы» мамандықтары бойынша профильдік және курстық дайындық ұйымдастырылды». Курстың соңында тыңдаушыларға тиісті оқыту бағыты бойынша сертификаттар беріледі.
Педагогикалық ұжым мектептермен және колледждермен, жоғары оқу орындарымен (С.Аманжолов атындағы ШҚҚ және Серікбаев атындағы ШҚТУ, Қазақ-Американдық еркін университеті), Арнайы және инклюзивті білім беруді дамытудың ұлттық ғылыми-практикалық орталығымен (ҰҒПО) әлеуметтік серіктестік ұйымдастырды. RSIO), «Өрлеу» БАҰО АҚ Шығыс Қазақстан облысы бойынша филиалы, қосымша білім және мәдениет ұйымдары, ҮЕҰ, студент-еріктілер балалармен бірлесіп жұмыс жасайды. Бұл тәжірибені мұғалімдер ерекше білім беру қажеттіліктері бар баланы сүйемелдеудің қосымша жүйесі ретінде қарастырады. «Ақ ниеттің» барлық қызметі мекеменің сайтында, әлеуметтік желілердегі парақшасында қамтылған.
Ұжымның жүйелі жұмысы бастауыш сынып оқушыларының жалпы білім беретін мектепте жалпы орта білім беруге сәтті көшуін, түлектерді жұмысқа орналастырудың қанағаттанарлық динамикасын, сондай-ақ педагогикалық ұжымның кәсіби әлеуетін арттыруды, балалар мен ата-аналардың оқу процесінің сапасы және қолайлы психологиялық ортаға, білімге қанағаттанғанын көрсетеді.